Όπως κάθε χρόνο, προς το τέλος Απρίλη, έτσι και φέτος δημοσιοποιούμε μέσω του "Μαθηματικά για το τελευταίο θρανίο!" τα 20 επαναληπτικά θέματα.
Αισίως φτάσαμε στο Τεύχος 5. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα και μας γεμίζει δημιουργικό άγχος το γεγονός ότι τα "20 Επαναληπτικά Θέματα" έχουν αποκτήσει το δικό τους κοινό. Έχουν γίνει αφορμή για πολύ δημιουργικές συζητήσεις - συνεργασίες μεταξύ συναδέλφων και αιτία για να γνωριστούμε, τουλάχιστον μέσω διαδικτύου, με σπουδαίους δάσκαλους μαθηματικούς.
Λίγα λόγια για το Τεύχος 5:
Τα θέματα είναι συνδυαστικά και καλύπτουν σχεδόν όλο το εύρος της ύλης. Παρόλο που υπάρχουν στοιχεία πρωτοτυπίας σε πολλά από αυτά, η "στόχευσή" μας είναι σε πράγματα που βρίσκονται στο κέντρο του δωματίου των μαθηματικών (της Γ) και όχι στις σκοτεινές γωνίες. Έτσι προσπαθήσαμε να αποφύγουμε τις υπερβολές.
Τα θέματα είναι μεγάλα και με πολλά ερωτήματα. Αρκετά από αυτά είναι 2-3 θέματα σε ένα. Άρα δεν πρόκειται για κλασική δομή θεμάτων εξετάσεων αλλά για αυτό που λέει ο τίτλος "Επαναληπτικά Θέματα". Να μην ανησυχούν οι μαθητές, τα θέματα των πανελληνίων δεν έχουν τέτοια έκταση!
Τα "20 θέματα" είναι προϊόν συλλογικής εργασίας φίλων και συναδέλφων. Το ευχαριστηθήκαμε πάρα πολύ. Η μόνη δύσκολη στιγμή ήταν όταν έπρεπε να αποκλείσουμε αρκετά από τα θέματα που φτιάξαμε φέτος επειδή έχουμε αποφασίσει να δημοσιεύουμε μόνο 20 για να μην χάνονται οι μαθητές.
Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλοί δραστήριοι συνάδελφοι με μεγάλη και ανιδιοτελή προσφορά.
Ελπίζουμε να βοηθηθούν τα παιδιά και από τη δική μας δουλειά.
Καλή τύχη στις εξετάσεις και ψυχραιμία!
Για Λύσεις των θεμάτων ή για κατέβασμα των εκφωνήσεων, πηγαίνετε ακριβώς κάτω από το αρχείο.
20 Επαναληπτικά Θέματα (2016-2017) by Δημήτρης Μπούζας on Scribd
Για απευθείας αποθήκευση των θεμάτων πατήστε εδώ
(Νέο)
Με λίγη υπομονή στο άνοιγμα, δείτε παρακάτω πρόχειρες - ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων:
Λύσεις Θεμάτων 1-10 Λύσεις θεμάτων 11-20
ευχαριστώ ξανά
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για 5η φορά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠότε θα ανεβάσετε τις λύσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήpote tha anevoun oi lyseis??? :(
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι λύσεις θα αναρτηθούν λίγο μετά το Σαββατοκύριακο.
ΔιαγραφήΗ καθυστέρηση οφείλεται σε δύο λόγους:
1. Ποικίλες δικές μου υποχρεώσεις με μεγάλο φόρτο εργασίας.
2. Πολλά παιδιά έχουν ζητήσει να μην ανέβουν ακόμα οι λύσεις για να το παλέψουν από μόνα τους ...
Λίγο υπομονή ακόμα!
Κάποια ερωτήματα έχουν τα λαθάκια τους (π.χ.10γ)αλλά γενικά συγχαρητήρια!
ΔιαγραφήΑγαπητέ Ανώνυμε φίλε (συνάδελφε μήπως?) σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
ΔιαγραφήΘα με βοήθαγε πολύ αν μου έλεγες, πιο συγκεκριμένα, σε ποια "λαθάκια" αναφέρεσαι. Πχ. στο 10γ εγώ δεν βλέπω κάτι στραβό
Και πάλι συγχαρητήρια για τις πολύ ωραίες ασκήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήγια το συγκεκριμένο ερώτημα, εφόσον η f ορίζεται στο [-3, 3] και η g είναι γνησίως αύξουσα στο R γιατί δεν έχουν κοινό σημείο στο (-3, 0);
Α, τώρα κατάλαβα την παρεξήγηση. Πολύ ωραία η παρατήρηση σου!
ΔιαγραφήΤο λοιπόν η εκφώνηση δεν λέει ότι οι f και g έχουν μοναδικό σημείο για το οποίο μάλιστα η τετμημένη ανήκει στο (1,2).
Τι λέει;
Ότι στο διάστημα (1,2) έχουν μοναδικό κοινό σημείο!
Φυσικά και μπορεί να έχουν και στο (-3,0) αλλά αυτό δεν μας ενδιαφέρει λόγω εκφώνησης.
Η διαφορά στη διατύπωση του ενός σεναρίου από το άλλο είναι ένα "κόμμα" μετά τη φράση "μοναδικό σημείο". Πολύ "ψιλή" διαφορά και πιθανότατα να έπρεπε να είναι διατυπωμένο με τρόπο που να μην αφήνει περιθώρια για παρανόηση.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και τη γόνιμη παρατήρηση.
Οκ , δεν είναι τόσο προφανές.
ΔιαγραφήΚαι το τελευταίο ολοκλήρωμα στην 20 άσκηση, νομίζω ότι θα ήταν καλύτερα να το φράξεις από το π/2 -1 το οποίο είναι φυσικά μικρότερο από τον αριθμό που δίνεις αλλά ισχυρότερο φράξιμο για το ολοκλήρωμα.
Καλημέρα, συγνώμη που επισημαίνω κάποια πράγματα αλλά νομίζω πως πρέπει να είναι σαφείς οι εκφωνήσεις, ειδικά για τα παιδιά, να μην επιδεινώνουμε την ψυχολογική κατάστασή τους.
ΔιαγραφήΣτο 12Δ δεν θε έπρεπε να δίνεται α>6;
Με α>0 δεν προκύπτει το ζητούμενο Δ2.
Αγαπητέ Ανώνυμε φίλε, παρακαλώ δείτε τις τρέχουσες εκφωνήσεις.
ΔιαγραφήΕδώ και πολλές μέρες έχει ανέβει νέα βερσιόν των 20 Θεμάτων που διορθώνει κάποιες παραλήψεις - λάθη (δικά μου) κατά την πληκτρολόγηση στα θέματα 12Δ και στο Θέμα 16.
Συμφωνώ! Όλοι θα πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί αυτές τις μέρες για χάρη των παιδιών.
Θερμά συγχαρητήρια. Εξαιρετική δουλειά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια και ευχαριστούμε πολύ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία δουλειά.ευχαριστούμε πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σας και συγχαρητηρια και για υην φετινη δουλεια σας. Μια ερωτηση θα ηθελα να υποβαλω, στο 2β απο που προκυπτει οτι η f εχει παραγουσα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ f είναι παραγωγίσιμη άρα και συνεχής. Αφού είναι συνεχής σε διάστημα Δ τότε έχει αρχική στο Δ.
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε για τα καλά λόγια. Χαιρετίσματα στην όμορφη Καβάλα.
Στο θέμα 1 Β1 ερώτημα στις λύσεις για την μονοτονία της g(x) θεωρείτε μια συνάρτηση...και καλώς το κάνετε....αλλά από πού προκύπτει το συμπέρασμα ότι αν η w'(x) >=0 τότε η w(x) είναι γνησίως αύξουσα....μάλλον αύξουσα είναι το σωστό....το οποίο σημαίνει ότι για κάθε χ>0 τότε w(x)>=w(0) δηλαδή w(x)>=0, το οποίο δεν είναι το ίδιο με το w(x)>0 που χρειάζεστε για να αποδείξετε την γνήσια θετικότητα της g'(x) και κατ'επέκταση το γνήσιον της αύξουσας της g....θα περιμένω την διευκρίνηση σας...όπως και να χει, μπράβο σας για την προσπάθεια!....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή και δημιουργική παρατήρηση!
ΔιαγραφήΗ f''(x) μπορεί να μηδενίζεται σε μεμονωμένα σημεία και όχι σε διάστημα. Αυτό γιατί η f είναι κυρτή και κατά συνέπεια η f' γνησίως αύξουσα (αν μηδενιζόταν σε διάστημα θα ήταν σταθερή σε αυτό το κομμάτι). Η w' μηδενίζεται όπου και η f'', για χ>0. Κατά συνέπεια η συνθήκη w'(x)=0 μπορεί να ισχύει μόνο για μεμονωμένα σημεία και επειδή η w είναι συνεχής προκύπτει ότι είναι γνησίως αύξουσα.
Έχετε δίκιο ότι αυτή η αιτιολόγηση θα έπρεπε να είναι πιο αναλυτική. Όμως οι λύσεις είναι ενδεικτικές λόγω έλλειψης χρόνου.
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και ελπίζω να τα πούμε (επωνύμως την επόμενη φορά) σε λίγες μέρες που θα αναρτήσουμε τα φετινά 20 θέματα (τεύχος 6)
Συγχαρητήρια σε όσους έφτιαξαν τις ασκήσεις πολύ ωραίες..όσον αφορά τις λύσεις υπάρχει ένα σημαντικό λάθος στο 10Δ , καθώς το u1 είναι 9-4=5 και όχι 1 όπως έχει γραφεί..κατά τα άλλα άψογοι!!
ΑπάντησηΔιαγραφή