εδώ μπορείτε να βρείτε 20 θέματα που δημιούργησαν 10 μαθηματικοί και τα διαθέτουν ελεύθερα για εκπαιδευτική χρήση.
Ο βαθμός δυσκολίας τους ποικίλει και μπορούν να φανούν χρήσιμα στην προετοιμασία των παιδιών για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Πατήστε εδώ (με λίγη υπομονή στο άνοιγμα) για να δείτε τις χειρόγραφες λύσεις των θεμάτων (ανανεωμένες) που επιμελήθηκε ο καλός συνάδελφος Παύλος Τρύφων, τον οποίο και ευχαριστούμε όχι μόνο για τις λύσεις αλλά και για τις παρατηρήσεις του.
Έυγε Μητσάρα...καταπληκτικη δουλειά απο εσένα και από συναδέλφους - φιλους!!!!Σε όλη την προσπάθειά σου, είμαστε στη διάθεσή σου....με μεγάλη χαρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρα πολυ καλη δουλεια. Αλλα θα μπορουσατε να ανεβασετε τις λυσεις αναλυτικα γραμμενες, για να παρατηρησουμε πως πρεπει να ειναι δωσμενες οι απαντησεις πανελλαδικα και ναζ εχουμε ολα τα μορια.
ΑπάντησηΔιαγραφήειμαι περσυνι αποφοιτος και φετος ξαναδινω πανελληνιες. στα μαθηματικα ειχα 16,5 ενω ειχα λαθος μονο στο οριο του τετερτου θεματος και περιμενα 18,2. Ο φροντιστης μου ειπε οτι δε θα απαντουσα αναλυτικα. δηλαδη;
Πάνω στις λύσεις εργάζεται συνάδελφος. Πιστεύω σε καναδυό μέρες να είναι έτοιμες και να τις δημοσιεύσουμε.
ΔιαγραφήΤο ότι έγραψες 16,5 στα περσινά θέματα δείχνει ότι έχεις μεγάλες δυνατότητες. Φέτος θα πας καλύτερα, μην αγχώνεσαι!
Για την ώρα δοκίμασε να κάνεις τεστάκια τύπου «σωστό – λάθος» που υπάρχουν στη δεξιά στήλη του blog. Οι ερωτήσεις αλλάζουν αυτόματα κάθε φορά.
Καλή δύναμη και μη φοβάσαι τίποτα!
Στο ερωτημα Δ του 3ου θεματος δεν εξερουνται απο τον γεωμετρικο του z τα σημεια της μεσοκαθετου των Α(0,-1)καιΒ(2,1) που τεμνουν τον κυκλο?
ΔιαγραφήΣαφέστατα διότι έχει ανίσωση!
ΔιαγραφήΣτο ερώτημα Β στο θέμα 4 σχετικά με την εξίσωση της κοινής εφαπτομένης. Είναι εύκολο να μου εξηγήσετε πως όταν παίρνετε την εξίσώση της μορφής y-y0=g'(x0)(x-x0) είναι g'(x0)=1/a.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εξίσωση της κοινής εφαπτομένης είναι αυτή που βγάζει ο Παύλος και έχετε δίκιο ότι το κάνει με λάθος τρόπο, αν εννοείτε αυτό. Σε ότι αφορά το θέμα υπάρχει μια παράληψη που να αποκλείει τη δεύτερη κοινή εφαπτομένη, διότι αποδεικνύεται ότι υπάρχει και άλλη. Αυτό διορθώθηκε προσθέτοντας έναν περιορισμό.
ΔιαγραφήΘα ήταν χαρά μας οι όποιες παρατηρήσεις πάνω στα θέματα αλλά και στο blog γενικότερα διότι πρόκειται για μια νέα προσπάθεια.
Σε ότι αφορά τις λύσεις, υπάρχουν πραγματάκια που μπορούν να διορθωθούν καθώς και γνώμες για δεύτερους και τρίτους τρόπους λύσεων πάνω σε κάποια ερωτήματα. Είναι λάθος όμως να ανοίγει αυτή η συζήτηση εδώ! Θα έπρεπε να γίνει στο blog του Παύλου (http://blogs.sch.gr/pavtryfon/) και είμαι σίγουρος ότι θα ήταν καλοδεχούμενη και ότι αυτό θα βοήθαγε πολύ!
Κατ' αρχάς ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Κατα δεύτερον δεν το γνώριζα ότι υπήρχε αυτό το blog. Δεν ήταν πρόθεση μου να δείξω το ότι υπάρχει κάποιο λάθος, απλά στο να το κατανοήσω καθώς δεν μπορούσα να δώσω εξήγηση. Η ερώτηση ηταν τελείως καλοπροαίρετη.
ΔιαγραφήΤέλος να επισημάνω ότι οι ασκήσεις είναι πολύ καλές και πολύ περιεκτικές.
Φίλε και συνονόματε Δημήτρη: Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Η παράληψη είναι δική μας διότι μες στο φόρτο εργασίας και το γενικότερο τρέξιμο δεν προλάβαμε να γράψουμε λύσεις για τα θέματα που φτιάξαμε.
ΔιαγραφήΠήρε την πρωτοβουλία και το έκανε ο Παύλος, για το οποίο του αξίζει κυρίως ένα μεγάλο μπράβο γιατί το έκανε πολύ γρήγορα. Κάτω από την πίεση του χρόνου, μιας και πολλοί μαθητές ζητούσαν άμεσα τις λύσεις, είναι φυσιολογικό και τελείως ανθρώπινο να ξεφύγουν ένα δυο πραγματάκια. Μην αισθάνεσαι άσχημα που εντόπισες λαθάκι. Να χαίρεσαι, όπως φαντάζομαι χάρηκε και ο Παύλος, διότι αυτές οι παρατηρήσεις είναι πολύ χρήσιμες και απόλυτα επιθυμητές.
Δημήτρη, αν είσαι συνάδελφος θα σε παρακαλούσα να νιώσεις αυτό το blog σαν χώρο και δικής σου έκφρασης. Αν θελήσεις να βάλουμε κάτι, κάποια στιγμή, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μου.
Αν είσαι μαθητής, σου εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στις εξετάσεις!
Θάρρος και μη φοβάσαι τίποτα!
Καλησπερα και απο μενα - ειμαι ο "Παυλος" που αναφερετε παραπανω. Πραγματικα χαιρομαι για τις ευστοχες επισυμανσεις, τα καλοπροαιρετα σχολια και το ολο επιπεδο της συζητησης εδω. Βεβαιως να ζητησω συγνωμη για καποιο λαθος που εκανα στη λυση της εφαπτομενης, καθως απο κεκτημενη ταχυτητα (τα ελυσα μολις σε 2 μερες) εδωσα λαθος τετμημενη. Ειμαι εκτος Αθηνων και δεν εχω την ευχερεια να μελετησω τωρα την ασκηση...θα επανελθω. Καλα διαβασματα σε ολους!
Διαγραφήεξαιρετικη δουλεια μπραβο σε ολους σας
ΑπάντησηΔιαγραφήσυγχαρητηριαα δάσκαλε...τελεια δουλειαααα.....εμείς πέρσυ δεν τα είχαμε αυτά....είχαμε ελβο!!!!! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήπου παταω για τις λυσεις??
ΑπάντησηΔιαγραφήακυρο.. το βρηκα!! πολυ καλη δουλεια!!!
Διαγραφήρε παιδια μονο σε μενα δεν βγαζει τις λυσεις?
ΔιαγραφήΈχεις δίκιο, υπάρχει κάποιο προβληματάκι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔοκίμασε αύριο, θα το έχω φτιάξει....
ευχαριστω πολυ
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα στε καλά για τη καταπληκτική αυτή δουλειά... Δίνω πανελλαδικές φέτος και είναι απο τις καλύτερες ασκήσεις που έχω βρεί.. Και πάλι μπράβο για τις εξαιρετικές ασκήσεις και τις λύσεις που δίνεται...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή δύναμη και καλή τύχη με τις εξετάσεις!
Διαγραφήστο ερωτημα δ του θεματος 13 δε μπορουμε να πουμε οτι αφου η f στο [2,+00) ειναι αυξουσα για 2<3,f(2)<f(3) και για 2<4, f(2)<f(4) και να προσθεσουμε κατα μελη?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντρέα προσοχή στην εκφώνηση. Με τον τρόπο που λες, βγαίνει ότι 2f(2) < f(3) + f(4). Δεν είναι αυτό που ζητάει. Θέλει την μονοτονία της παραγώγου της f και ΘΜΤ (δες τις λύσεις).
ΔιαγραφήΚαλή δύναμη!
δημητρη καταπληκτικη δουλεια
ΑπάντησηΔιαγραφήμπηκα απο εχτες το βραδυ και δεν μπορω να ξεκολησω